Forsendelse, bytte og retur

Generelt
Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av selger, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom. Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Priser og levering
Prisene er oppgitt i NOK. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil. 

Rabattkoder gjelder ikke på allerde reduserte varer

Forsendelse/frakt
Vi ønsker at du skal få din levering raskt. Vi behandler alle ordre innen 1-2 arbeidsdager. Vi ber om forståelse for en noe lengre leveringstid ved kampanjer og salg når pågangen er størst. Posten Norge leverer alle våre pakker og ved normal postgang bør pakken være hos deg etter 3 virkedager. 

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Varene vi fører er på lager om ikke annet er angitt. Kunde vil få beskjed når varene er utsendt.

Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av.

For uavhentede pakker som sendes i retur (ikke blir løst ut) blir kunde debitert for frakt/returfrakt.

 Levering Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

1. Fri frakt på bestillinger over 990kr/ Fri fraktkampanjer Normal leveringstid: 1-4 virkerdager fra pakken er sendt fra oss. Er ikke sporbar eller forsikret

 

2. Pakke uten sporing Dette alternativet har en pris på 59 kr. Gjelder for pakker opptil 2 kg. Dette er en uforsikret og usporet forsendelse. Pakken sendes som vanlig brevpost, og leveres i din postkasse. Hvis pakken ikke får plass i postkassen, vil den bli levert til ditt postkontor/post i butikk. Du er selv ansvarlig og vil ikke bli dekket av SportyFit&kid hvis "pakken" forsvinner i posten. Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

 

3. Pakke med sporing Dette alternativet koster 99 kr. Pakken er sporbar og forsikret. Du vil få et sporingsnummer med en gang pakken blir sendt fra oss. Du kan følge pakken og får en melding fra posten når pakken er ankommet ditt postkontor/post i butikk.

4. Hent selv Dette alternativet er gratis. Du kan hente pakken etter avtale på Hundvåg eller Sandnes. Du vil motta en mail med hente tider. kundeservice@sportyfitandkid.no Risikoen for varen Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

BYTTE OG RETUR

Hos SportyFit&kid har du 14 dagers åpent kjøp.

Angrerett
Kjøper har normal angrerett jfr Angrerettloven
§8. Angreretten er på 14 kaldenderdager og begynner å løpe fra den dagen kunden mottar varen(ene). Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(ene) skal returneres ubrukt, med orginale merker og i orginal emballasje. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jfr. Angrerettloven §15, første ledd).

Utfylt angrerettskjema skal vedlegges, angrerettskjema medfølger som vedlegg til ordrebekreftelsen du har motatt da du kjøpte varen(ene).

Har du ikke dette skjema kontakt oss snarest. Når vi mottar varene tilbakefører vi det aktuelle beløpet for denne varen(ene).

Ved retur eller bytte skal varen(e) være sendt tilbake til oss innen 14 dager fra du mottok dem, om fristen er utgått vil varen(e) sendes tilbake til kunden med en gebyrfrakt på kr 89 (postens sats).

Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Sports-BH kan returneres, men ved bytte må den være med orginal merkelapp og uten deodorantflekker/lukt.

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i orginal emballasje, med alle orginale merkelapper hengende på, uten lukt eller flekker.

Dersom originalemballasjen er ødelagt, og ikke kan erstattes, så anses varen som en brukt vare.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten orginalemballasje, merkelapper eller med lukt/flekker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

 

BYTTE

Hvordan gjør jeg et bytte?

Dersom du ønsker å bytte en eller flere varer så bestiller du selv de nye varene du ønsker i nettbutikken vår som ved en ordinær handel.

Returforsendelsen vil bli belastet kr 89 for fraktkostnader, men vi spanderer fraktkostnaden for den nye utsendelsen.

For å få fri frakt på den nye bytteordren din vil du få tildelt en rabattkode per e-post sammen med returseddelen du mottar, som kan brukes ved kjøp under kr 990. 
Ved kjøp over kr 990 får du automatisk fri frakt.

Når returpakken din ankommer lageret vårt og vi ser at alle varer er ok, vil vi refundere beløpet for returvarene til din konto/kort.

 

RETUR INFORMASJON

Hvis du ønsker å returnerer noe uten å bytte betaler du kr 89 i returgebyr.

Hva gjør du ved retur:

Kontakt oss på kundeservice@mamafitandkid.no for å motta en returseddel.

Ved retur av hele eller deler av ordren vil du bli belastet med en kostnad for returfrakt på kr 89 om du velger å benytte deg av returseddel du mottar av oss. Vi godtar ikke postoppkrav eller rekommandert forsendelse som fraktmetode på retur.

Du kan på eget ansvar velge å sende med posten som brevpost. For de minste forsendelser er dette litt rimeligere mens det for litt større forsendelser dyrere. Dette er en uforsikret og usporet forsendelse og du er selv ansvarlig og vil ikke bli dekket av Mamafit&kid hvis "brevpakken" forsvinner i posten.

 

Bytte-/returpakken blir borte på vei til oss, hvem er ansvarlig?

Når pakken er levert mottaker eller ligger klar for henting og hentemelding er sendt, er pakken å anse som kjøpers eiendel. Så lenge du har sendt returen med en returseddel du har mottatt fra oss, er vi uansett behjelpelig med å kontakte Posten for å be om etterlysning av pakken.
Dersom Posten da har mistet pakken, vil vi søke om erstatning fra Posten og utbetale erstatning/sende erstatningsvare til deg.

Ta kontakt med oss om returpakken skulle bli borte på veien til oss.

Om du har valgt å benytte deg av annen forsendelsesmetode på din retur, enn bruk av vår returseddel er du som avsender selv ansvarlig for pakken og at den kommer frem. Vi anbefaler alltid at man benytter seg av sporbar forsendelse.

Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.

 

Her finner du skjemaene:

Angreskjema

Returskjema MamaFitandKid