Betingelser

1. Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos SportyFit&Kid

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom SportyFit&Kid og deg som kunde.

2. Partene

Selger

Firmanavn: SportyFit&Kid
Kontaktadresse: Askepottveien 11, 4314 Sandnes
E-post: kundeservice@sportyfitandkid.no
Telefon: 92422655
Organisasjonsnr.: 819 153 442

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

3. Priser

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket er inkludert merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. Dersom du bor på Svalbard, Jan Mayen eller annen norsk kontinentalsokkel vil merverdiavgift være fratrukket på din bestilling.

SportyFit&Kid tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare, eventuelt slette bestilling.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

 

5. Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke SportyFit&Kid stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder som vi i bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.


6. Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

7. Betaling

Hos oss kan du velge mellom tre trygge og sikre betalingsmetoder.

  • Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  • Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:

Man må være fylt 18 år for å handle.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller ved LiveChat på www.klarna.no

 

8. Levering

Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

1. Fri frakt på bestillinger over 990kr/ Fri fraktkampanjer

Er ikke sporbar eller forsikret

 

2. Pakke uten sporing 

Dette alternativet har en pris på 59 kr. Gjelder for pakker opptil 2 kg.

Dette er en uforsikret og usporet forsendelse. Pakken sendes som vanlig brevpost, og leveres i din postkasse. Hvis pakken ikke får plass i postkassen, vil den bli levert til ditt postkontor/post i butikk. Du er selv ansvarlig og vil ikke bli dekket av SportyFit&kid hvis "pakken" forsvinner i posten.

 

3. Pakke med sporing

Dette alternativet koster 99 kr.

Pakken er sporbar og forsikret. Du vil få et sporingsnummer med en gang pakken blir sendt fra oss. Du kan følge pakken og får en melding fra posten når pakken er ankommet ditt postkontor/post i butikk. 

 

4. Hent selv

Dette alternativet er gratis.

Du kan hente pakken etter avtale på Orstad

 

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

9. Angrerett

Hos SportyFit&kid har du 14 dagers åpent kjøp.

Kjøper har normal angrerett jfr Angrerettloven §8. Angreretten er på 14 kaldenderdager og begynner å løpe fra den dagen kunden mottar varen(ene). Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(ene) skal returneres ubrukt, med orginale merker og i orginal emballasje. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jfr. Angrerettloven §15, første ledd).

Utfylt angrerettskjema skal vedlegges, angrerettskjema medfølger som vedlegg til ordrebekreftelsen du har motatt da du kjøpte varen(ene).

Har du ikke dette skjema kontakt oss snarest. Når vi mottar varene tilbakefører vi det aktuelle beløpet for denne varen(ene).

Ved retur eller bytte skal varen(e) være sendt tilbake til oss innen 14 dager fra du mottok dem, om fristen er utgått vil varen(e) sendes tilbake til kunden med en gebyrfrakt på kr 89 (postens sats).

Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Sports-BH kan returneres, men ved bytte må den være med orginal merkelapp og uten deodorantflekker/lukt.

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i orginal emballasje, med alle orginale merkelapper hengende på, uten lukt eller flekker.

Dersom originalemballasjen er ødelagt, og ikke kan erstattes, så anses varen som en brukt vare.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten orginalemballasje, merkelapper eller med lukt/flekker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

BYTTE

Hvordan gjør jeg et bytte?

Dersom du ønsker å bytte en eller flere varer så bestiller du selv de nye varene du ønsker i nettbutikken vår som ved en ordinær handel.

Returforsendelsen vil bli belastet kr 89 for fraktkostnader, men vi spanderer fraktkostnaden for den nye utsendelsen.

For å få fri frakt på den nye bytteordren din vil du få tildelt en rabattkode per e-post sammen med returseddelen du mottar, som kan brukes ved kjøp under kr 990. 
Ved kjøp over kr 990 får du automatisk fri frakt.
Når returpakken din ankommer lageret vårt og vi ser at alle varer er ok, vil vi refundere beløpet for returvarene til din konto/kort.

 

RETUR INFORMASJON

Hvis du ønsker å returnerer noe uten å bytte betaler du kr 89 i returgebyr.

Hva gjør du ved retur:

Kontakt oss på kundeservice@sportyfitandkid.no for å motta en returseddel.

Ved retur av hele eller deler av ordren vil du bli belastet med en kostnad for returfrakt på kr 89 om du velger å benytte deg av returseddel du mottar av oss. Vi godtar ikke postoppkrav eller rekommandert forsendelse som fraktmetode på retur.

Du kan på eget ansvar velge å sende med posten som brevpost. For de minste forsendelser er dette litt rimeligere mens det for litt større forsendelser dyrere. Dette er en uforsikret og usporet forsendelse og du er selv ansvarlig og vil ikke bli dekket av SportyFt&kid hvis "brevpakken" forsvinner i posten.

 

Bytte-/returpakken blir borte på vei til oss, hvem er ansvarlig?

Når pakken er levert mottaker eller ligger klar for henting og hentemelding er sendt, er pakken å anse som kjøpers eiendel. Så lenge du har sendt returen med en returseddel du har mottatt fra oss, er vi uansett behjelpelig med å kontakte Posten for å be om etterlysning av pakken.
Dersom Posten da har mistet pakken, vil vi søke om erstatning fra Posten og utbetale erstatning/sende erstatningsvare til deg.

Ta kontakt med oss om returpakken skulle bli borte på veien til oss.

Om du har valgt å benytte deg av annen forsendelsesmetode på din retur, enn bruk av vår returseddel er du som avsender selv ansvarlig for pakken og at den kommer frem. Vi anbefaler alltid at man benytter seg av sporbar forsendelse.

 

10. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde har gitt oss beskjed innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Vi må  ha ordrenummer fra faktura/bestilling  for reklamasjonen, det vil  være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema finner du som link på forsendelse, bytte og retur.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

 

10. Levering og forsinkelse

Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er etter postens leveringsmuligheter i ditt området. Det kan ta noe lengre tid for større ordre da disse blir forsøkt levert for så å bli tatt med tilbake til postkontor og du får hentemelding.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos SportyFit&Kid eller Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.



12. Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreveavtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller om levering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

13. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 500,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

14.Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

15. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

16. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.